Incassobureau helpt schuldenaar persoonlijk met preventietechnieken

0
9

Een incassobureau en gerechtsdeurwaarderskantoor dat werkt aan een schuldenvrije maatschappij? Janssen Janssen Incasso Gerechtsdeurwaarders doorbreekt de traditionele werkwijze en gooit het roer om. Als eerste organisatie in Nederland kiezen ze niet voor het incasseren van de dossiers, maar juist voor het voorkomen van het incasseren van deze dossiers. Door preventie en proactief advies werken zij aan een schuldenvrije maatschappij.

 

Om de schuldenproblematiek aan te pakken, is preventie en hulp essentieel. Uit onderzoek blijkt dat gedrag een belangrijke factor is in het terugdringen van betalingsachterstanden. Daarom zet Janssen Janssen per 27 maart 2017 haar jarenlange ervaring en kennis in om nieuwe schulden te voorkomen. Ze gaan zowel de opdrachtgever áls de klant-debiteur maximaal helpen. De opdrachtgever door hem te helpen het facturatie- en incassoproces zo efficiënt mogelijk in te richten. Met de klant-debiteur zoeken ze samen naar het onderliggend probleem. Door middel van motiverende gesprekstechnieken stellen ze de juiste vragen en zoeken ze de passende oplossing. Bij Janssen Janssen werken mensen die het oplossen van het probleem net zo belangrijk vinden als het innen van de schuld.

 

Kritisch en alert op het maken van kosten

Janssen Janssen geeft lezingen en trainingen op diverse scholen over het omgaan met geld en is vanaf 5 april 2017 gastdocent voor Stichting LEF. Daarnaast adviseren ze op basis van de verzamelde data bedrijven over de beste aanpak zodat er minder dossiers naar hen worden doorgestuurd. En de kosten en schulden voor de klant-debiteur niet onnodig oplopen. Ze delen de kennis actief en helpen zelf gezinnen met hun schulden. Ze benaderen de klant-debiteuren met een zo’n groot mogelijk inlevend vermogen. Ze spreken en schrijven in begrijpelijke taal en scheppen orde in de chaos. En weten ze het niet? Dan werken ze samen met partners die het wel weten. Om samen een oplossing te vinden. Zo doorbreken ze de negatieve spiraal en buigen ze de schuldpositie om naar perspectief. Ze voelen én nemen de verantwoordelijkheid.

 

Volgens het rapport ‘Huishoudens in de rode cijfers 2015’ van de Rijksoverheid hebben meer dan 1 miljoen Nederlanders structureel te maken met betalingsachterstanden of met schulden. “Ondanks alle inspanningen van de overheid en de groeiende welvaart in Nederland loopt dit aantal niet terug. Mensen komen steeds meer in de problemen. Dat raakt ons!

Mensen komen vaak in situaties terecht waar ze niet om vragen. Mede door hoe mensen in het leven staan en hoe ze met geld omgaan is er een enorme toename van betalingsproblematiek. Steeds meer mensen hebben moeite om de eindjes aan elkaar te knopen. Leningen worden niet afbetaald. Facturen van elektriciteit, gas, huur of zorg stapelen zich ongeopend op”, aldus Saskia van de Schoot, adjunct-directeur bij Janssen Janssen.

 

Over Janssen Janssen

Janssen Janssen Incasso Gerechtsdeurwaarders is een aanbieder van creditmanagementdiensten. Bij Janssen Janssen werken 190 professionals, verspreid over vestigingen in Amersfoort, Emmen, Goes, Eindhoven, Maastricht en Nijmegen. Als creditmanagementspeler is Janssen Janssen voortdurend op zoek naar innovaties om een optimaal resultaat uit creditmanagementprocessen te behalen. Klantgericht incasseren staat hierbij centraal. Al sinds de oprichting van de organisatie in 1989 weten ze dat juist een mensgerichte aanpak werkt. Dit is niet alleen een stuk prettiger, maar het leidt vooral tot het hoogste rendement. Zo scheppen ze samen de optimale financiële slagkracht om te ondernemen!